piątek, 2 czerwca 2017

AVOCADO ... nie tylko na słono :)

Ciasto z awokado


Do tej pory myślałam, że awokado nadaje się jedynie do jedzenia na słono, jako dodatek do kanapek, jajek, jako sałatka lub jako jeden ze składników sushi.

Przeglądając kiedyś blogi kulinarne natknęłam się na wątki o cieście z awokado. Jako, że uwielbiam eksperymenty w swojej kuchni postanowiłam przygotować wegański zamiennik przepisu, który udało mi się odnaleźć w Internecie.

Co potrzebujesz:

Spód:
• 150 g daktyli namoczonych (najlepiej już dzień wcześniej) w wodzie
• ok 200g orzechów nerkowca
• 30 g oleju kokosowego
• opcjonalnie: nasiona chia

Ciasto:
• 250 g miąższu z awokado ( ja dla mocniejszego smaku dodałam 2 owoce, czyli około 500 g miąższu)
• 160 g mąki z amarantusa lub mieszanka mąki sojowej z ryżową
• 150 g zmielonych płatków owsianych
• 5 g proszku do pieczenia
• 75 g stewii ( w oryginalnym przepisie jest podane 150 g cukru, jednak stewia jest dwa razy słodsza, więc lepiej z nią nie przesadzać)
• 1 – 1 1/2 banana
• łyżka oleju kokosowego
• szczypta soli

Polewa czekoladowa:
• 2 łyżki ciemnego kakao
• 6 daktyli
• 1 awokado lub olej kokosowy ( ilość 'na oko')

Sposób przygotowania:

Spód: wszystkie składniki wrzucamy do blendera i dokładnie miksujemy do uzyskania gładkiej masy.

Ciasto: dokładnie mieszamy wszystkie suche składniki i dodajemy rozgniecione banany oraz awokado. Wszystko dokładnie mieszamy.

Polewa: wrzucamy do blendera i blendujemy.

Formę wykładamy papierem do pieczenia i układamy na nim spód naszego ciasta tak, żeby wszędzie była mniej więcej taka sama grubość a następnie wylewamy nasze ciasto.

Pieczemy w 180 stopniach przez około 60 minut lub do suchego patyczka.

Po ostygnięciu dodajemy na górę domową czekoladę i gotowe!

Można również podawać z wegańska bitą śmietaną, zrobioną z mleka
kokosowego.



Dlaczego warto jeść awokado?

Zawiera on dużo kwasu oleinowego, który obniża poziom cholesterolu. Oprócz tłuszczy, których jest od 30% do 40% zawiera on również witaminę młodości - E oraz A, B1, B2, C, PP, K i H. Dzięki zawartości potasu reguluje on ciśnienie krwi. Jest dobrym źródłem błonnika, ponieważ na 100 g owocu jest go 6,3 g.

Smacznego!

Karolina z Free Family Online


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz